پرونده سوم: کارآفرینی با رویکرد نوپای ناب

گفتاری از مهندس امید اخوان (مدرس و مشاور مدیریت در حوزه‌ی دانش بنیان و فناوری)

در این بخش شما می‌توانید با مهندس امید اخوان مدرس و مشاور مدیریت در حوزه‌ی دانش بنیان و فناوری، همراه باشید.
در این بخش به بررسی شناخت‌نامه و تجربیات ایشان در مبحث کارآفرینی و استارت آپ خواهیم پرداخت.
مجله الکترونیکی
شماره سوم

فروم ۳: کارآفرینی با رویکرد نوپای ناب

گفتاری از مهندس امید اخوان: ‌پله‌های راه‌اندازی یک استارتاپ

همراهان عزیز مجمع اقتصاد فناوری نانو، با پایان یافتن برگزاری پنجمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو  در مرداد ماه ۹۵ این مجلات در قالب مجله‌ی الکترونیکی “فروم” با محوریت موضوعات مهم و چالشی طرح شده در این رویداد منتشر خواهد شد. در هر شماره‌ی این مجله، بر مبنای صحبت‌های یکی از سخنرانان مجمع، پرونده‌ی مفصلی شامل پیاده‌سازی متن سخنرانی، ویدیوی بخش‌هایی از آن، مقالات تکمیلی در رابطه با آن موضوع، پادکست‌های مقالات، اینفوگراف‌های مرتبط و… تهیه و تدوین خواهد شد. در حالی شماره‌ی اول این مجله به موضوع ترس از کارآفرینی اختصاص یافته که در شمار‌ه‌های آتی موضوعاتی از قبیل تولید ثروت از دانش، تجربیات کارآفرینی فناورانه، تجربیات توسعه بازار، نوآوری باز و… بررسی خواهند شد. امیدواریم با همراهی و مشارکت شما مخاطبان محترم در ارائه‌ی بازخوردها و نظرات به دبیرخانه‌ی مجمع اقتصاد فناوری نانو، نهایتاً مجموعه‌ای در شأن فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور تقدیم عزیزان گردد.

مطالب مرتبط
کارآفرینی با رویکرد نوپای ناب
[ ۳ بهمن ۱۳۹۶ ]

تفاوت میان یک استارت‌ آپ‌ و سازمان‌ بزرگ

«استارت ‌آپ» واژه‌ای است که به کسب‌ و کار اشاره دارد و زیاد آن را شنیده‌ایم. افرادی که از نزدیک با سازمان‌های بزرگ و استارت ‌آپ‌ها در ارتباط بوده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که ساختار یک سازمان بزرگ و ساختار یک استارت ‌آپ چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در این مقاله چند مورد از تفاوت‌های این...

[ ۳ بهمن ۱۳۹۶ ]

مراحل راه‌ اندازی استارت‌ آپ

استارت ‌آپ‌ها یکی از پدیده‌های دنیای مدرن هستند که از جذابیت خاصی برخوردارند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای در پیش گرفتن یک زندگی کسالت‌ بار کارمندی استارت ‌آپ خود را راه‌اندازی کرده و با چالش‌های آن دست‌ و پنجه نرم کنند. برخی از افراد تصور‌ می‌کنند که راه‌اندازی استارت ‌آپ...

[ ۳ بهمن ۱۳۹۶ ]

نیازسنجی بازار و بررسی نیاز مشتری

همانطور که می‌دانید در فرآیند تولید محصول باید با توجه به نیاز مشتری، محصولی تولید شود. به این معنی که نمی‌توان بدون شناسایی مشتریان و نیازهای آن‌ها، محصولی را تولید کرد. استراتژی‌های خاص برای شناسایی نیاز مشتری یک عنصر جدایی‌ناپذیر از برنامه‌ی بازاریابی هر شرکتی است. درک نیاز مشتری...

[ ۴ بهمن ۱۳۹۶ ]

متن سخنرانی آقای امید اخوان در پنجمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو

امید اخوان (مدرس و مشاور مدیریت در حوزه دانش بنیان و فناوری)   کارآفرینی یا استارت‌ آپ موضوع بحث در این مقاله، مفاهیم و رویکرد استارت‌ آپ ناب (lean startup) است. اما قبل از ورود به بحث اصلی، کمی با تعاریف پایه ای شروع ‌می‌کنم. ما کلمه‌ی کارآفرینی را زیاد می‌شنویم و شاید هر کدام...

پرونده‌های ویژه
در یک نگاه
WordPress Image Lightbox