هفتمین مجمع اقتصاد فناوری نانو

صعود به سبک فاتحان اورست

می‌گویند بیش از 70 درصد تلاش‌ها برای فتح اورست ناموفق است. تنها افرادی از پس این سعود طاقت‌فرسا، پرتنش و پیش‌بینی‌ناپذیر برمی‌آیند که علاوه‌بر آمادگی جسمانی، ذهنیت قوی و پیش‌برنده داشته باشند. به نظر می‌رسد این روزها کسب‌وکارهای نوآور، محیطی پیچیده‌تر و ناپایدارتر از همیشه را تجربه می‌کنند. گویی بقا و رشد آنها در این سفر در گرو یادگیری، چابکی و نگرشی از جنس فاتحان اورست است.

هفتمین دوره مجمع اقتصاد فناوری نانو تلاش داشت تا به نکاتی بپردازد که توجه به آن‌ها می‌تواند بقای شرکت های دانش‌بنیان در شرایط پیچیده و پرتلاطم را به دنبال داشته باشد.

عنوان رویداد

صعود به سبک فاتحان اورست

زمان برگزاری

10 و 11 دی‌ماه 98

+700
شرکت کننده
30
سخنران
50
نشست
30
رسانه‌های پوشش‌دهنده

ترکیب شرکت کنندگان (کلی)

  • عرضه‌کنندگان فناوری
  • واسطین و ارائه‌دهندگان خدمات
  • بخش دولتی
  • متقاضیان فناوری
  • سایرین
درصد مدیران
47%
درصد کسب‌وکارها
47%
درصد مشارکت شهرستانی‌ها
22%
درصد حضور بانوان
28%
سخنرانان
چه کسانی سخنرانی کرده‌اند؟
null

کیوان جامه‌بزرگ

مدیر ارشد استراتژی هلدینگ فناپ
null

ایمان حاجی‌زاده

مدیر پروژه سابق در BCG
null

کامران باقری

مشاور و مدرس نوآوری
null

محمدعلی خراسانی

معاون بازرگانی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه
null

میثم زرگرپور

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک
null

امیر مهرانی

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل مؤسسه همرو
null

مهدی غلام‌لو

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آپادانا
null

عزیز بنی‌‎هاشمی

مروج فرهنگ و توسعه دهنده کارتیمی در کسب‌وکارها
null

رضا اسدی‌فرد

مدیر کارگروه بازار ستاد فناوری نانو
null

علی چاپرک

پژوهشگر حوزه مطالعات فناوری
null

سیاوش ملکی‌فر

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی
null

محمود کریمی

بنیان‌گذار و مدیر شبکه نوآفرینی پلنت
null

مصطفی زمانیان

مدیر پژوهشکده سیاستگذاری و تحلیل راهبردی آیندگان
null

دکتر حسین حیرانی

عضو هیئت مدیره پژوهشکده سیاستگذاری و تحلیل راهبردی آیندگان
null

سعید اسلامی بیدگلی

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
null

رضا سیف‌اللهی

مشاور و مدرس در حوزه های مدیریت و بازاریابی
null

ریحانه خلیل‌پور

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تلنتیم
null

سیاوش علیخانی

مدیر واحد برنامه‌ریزی و هوشمندی کسب‌وکار هلدینگ فناپ
null

سعید صادق‌پور

مشاور توسعه مدیریت شرکت‌هاى فناور
null

مسعود زمانی

مدیر سیستم‌ها و روش‌های هلدینگ فناپ
گزارش ویدئویی
صعود به سبک فاتحان اورست

منشور رشد استارت‌آپ‌ها

استارت‌آپ‌ها، بنابه دلایل متنوعی با شکست روبرو می‌شوند. تحقیقاتی در این زمینه انجام شده که نخستین عامل شکست را به بحث محصول معطوف می‌کند. بسیاری از فناوران و کارآفرینان، عمده تمرکزشان بر روی محصول است. آن‌ها سعی می‌کنند تا یک محصول عالی را روانه بازار کنند. اما هنگامی‌که وارد بازار می‌شوند، می‌بینند که آن محصول، با چیزی که مشتری نیاز دارد، کاملاً متفاوت است. در حقیقت، آن‌ها زمان را از دست داده‌اند.

بازاریابی در شرایط بحران اقتصادی

هر زمان که بحران یا رکود پیش می‌آید، بازاریاب‌ها خودشان را در یک دریای شدیداً متلاطم می‌بینند و متأسفانه هیچ دو بحرانی، تلاطم یکسانی ندارند. این یعنی شما نمی‌توانید بگویید بحرانی که الان با آن روبرو هستیم، با بحرانی که قبلاً اتفاق افتاده، یکسان است و در نتیجه رفتارهای ما هم می‌تواند یکسان باشد. مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد انجام شده که نشان می‌دهد، برخی شرکت‌ها در بحران رفتارهایی بروز می‌دهند که در درازمدت، موجب می‌شود در حین بحران و بعد از آن، عملکرد بهتری داشته باشند.

در رد و تمنای استراتژی

احتمالاً همه ما می‌دانیم که استراتژی چیز مهمی است و به دنبال این هستیم که برای کسب‌وکار خودمان، استراتژی مناسبی تدوین کنیم. اما چرا استراتژی مهم است و ما از استراتژی چه می‌خواهیم؟ معمولاً انتظاری که از فرآیند تدوین استراتژی می‌رود، این است که یک شناخت خوب، دقیق و عمیق نسبت به صنعت، بنگاه و جایگاهمان در آن صنعت فراهم نماید. بتوانیم چشم‌اندازی برای سازمان خلق نموده و مسیر و نقشه راه برای رسیدن به آن چشم‌انداز را ترسیم کنیم.

در جستجوی کرانه‌ها

فناوری‌ها دارند به جلو می‌روند. روی هم افتادن آن‌ها هم دارد خطرناک‌تر می‌شود. این تشخیص ما است که از این وضعیت، تنش استخراج کنیم یا آن را یک فرصت ببینیم. دانستن این موارد، به شما کمک می‌کند تا اگر برای کسب‌وکار، سیاست‌گذاری و یا زندگی خودتان، یک طراحی انجام می‌دهید، نگاه و عینک خطی را برداشته و یک عینک نمایی بزنید. البته من نمی‌گویم که این عینک نمایی هم پایدار است. شاید پنج سال دیگر، چیز دیگری باشد.

WordPress Image Lightbox