اینفوگرافیک | ۸ نوع فرآیند نوآوری

نوآوری هنر خلق ایده‌های جدید قابل اجرا است. هدف از نوآوری، ارزش‌آفرینی برای شرکت و کسب‌وکار است. ارزش‌آفرینی از طریق نوآوری به صورت‌های مختلف دیده می‌شود از جمله بهبود محصولات، افزایش بازدهی و کارایی، تولید محصولات جدید، خلق مدل‌های کسب‌وکار جدید، سرمایه‌گذاری‌های جدید و بیساری اشکال دیگر. بنابراین هر شرکتی لازم است الگوهای قدیمی را کنار گذاشته و به نوآوری در فرایندهای کسب‌وکار شرکت بپردازد. فرایندهای مختلفی برای نوآوری به کار می‌رود. فرایند نوآوری برای بسیاری از شرکت‌ها جذاب و هیجان‌انگیز است. همیشه ایده‌های بسیاری در فرایند نوآوری مطرح می‌شوند اما باید دید که آیا ایده قابل اجرا است؟ مدیریت نوآوری، یک فعالیت استراتژیک است که لزوما نیاز نیست که هر شرکت آن را اجرا کند. شرکت‌های عمدتا بزرگ دارای فرآیندهای سازمان‌یافته هستند که مراحل اداری برای انجام تعداد زیادی از پروژه‌ها که در حال پیشرفت هستند دارند و می‌توان آن‌ پروژه‌ها را پیگیری کرد و اثر مدیریت نوآوری را محاسبه نمود.

برای بسیاری از شرکت‌های کوچک داشتن چنین فرایند رسمی به اندازه بازده‌های هزینه‌ای که به دست خواهد آمد اهمیت ندارد. برای آن‌ها، مدیریت نوآوری به همان اندازه مهم است – اما آن‌ها از یک جعبه ابزار به جای یک فرایند رسمی استفاده می‌کنند.
هشت نوع مدل فرایندهای نوآوری یک طراحی ساده است که پر کردن شکاف بین یک فرایند رسمی و ابزارهای در دسترس را تسهیل می‌بخشد. بر اساس معیارهای نظری – رادیکال و یا افزایشی؟ رهبری محصول یا برتری عملیاتی؟ شما خواهید توانست حدود ۲ یا ۳ نوع از فرایندهایی که برای شما از اهمیت برخوردارند را انتخاب کنید. کیلی در تقسیم‌بندی نوآوری‌ها معتقد است که برخی نوآوری‌ها بر محصول و خدمات، برخی دیگر بر ارتباط با مشتری و یا فعالیت شرکت و سیستم کسب‌وکار متمرکز هستند.

در اینفوگرافیک زیر ۸ نوع فرایند تعریف شده است. بسته به نوع شرکت و کسب‌وکار، به نوع خاصی از نوآوری نیاز خواهید داشت که عملکرد کسب‌وکار و بازدهی آن‌ را بهبود ‌بخشد. برای مثال در نوآوری باز هدف استفاده از ایده‌ها است و با درون سپاری دانش در داخل سازمان و برون‌سپاری فناوری‌ها به روند تجاری‌سازی کسب‌وکار خود کمک می‌کنید و در بازاریابی بین‌المللی موفق‌تر خواهید بود. باید توجه کنید که به چه منظور می‌خواهید از هر یک از این نوع فرایندهای نوآوری استفاده کنید و تاکتیک‌های مناسب را که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را شناسایی کرده و در فرایند نوآوری به کار گیرید چرا که شرکت شما شاید منابع لازم برای اجرای همه تاکتیک‌های ذکرشده در زیر را نداشته باشد. در صورت به‌کار گیری تاکتیک‌های درست قطعا بهبود و پیشرفت را در کسب‌وکار شرکت خواهید دید.

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک دیدگاه